sanat
'Kadın ne kadar sınırlandırılırsa ruhundaki güzellikleri, acıları, sevinçleri, aşkı, öfkeyi nağmelere dökerek kendini ifade eder.'
Zilan Hasret Yıldız da tanıdık sesine Mezopotamya’nın kadim enstrümanı defi katarak doğuyla batının çarpışması içinde kulaklarımızı şenlendiriyor.
Edebiyat dünyası ile başlayan ve bugün pek çok alana yayılan taciz ifşaları sonrası Ekmek ve Gül olarak edebiyatçı kadınlarla sürdürdüğümüz ‘Serbest Kürsü’nün tamamını derledik. Okumak için buyurun.
Taciz, ifşa, erkek egemenliği, kadınların bulundukları alanlarda var olmaya çalışmaları... Edebiyat dünyasından kadınlar anlatıyor serimizin 5. bölümünde Melis Belkıs Aydın ve Figen Öcal anlatıyor.
Taciz, ifşa, erkek egemenliği, kadınların bulundukları alanlarda var olmaya çalışmaları... Edebiyat dünyasından kadınlar anlatıyor serimizin 4. ve son bölümünde Ayşe Başak Kaban ve Nil Sakman var.
Taciz, ifşa, erkek egemenliği, kadınların bulundukları alanlarda var olmaya çalışmaları... Edebiyat dünyasından kadınlar anlatıyor serimizin 3. bölümüyle bugün karşınızdayız.
Taciz, ifşa, erkek egemenliği, kadınların bulundukları alanlarda var olmaya çalışmaları... 'Edebiyat dünyasından kadınlar anlatıyor' serimizin 2. bölümünü paylaşıyoruz...
Edebiyat dünyası ile başlayan ve bugün pek çok alana yayılan taciz ifşaları, erkek egemenliği karşısında kadınların nasıl var olmaya çalıştıkları tartışmalarını da beraberinde getirdi.
İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi taciz ifşalarına ilişkin açıklama yaptı. Kadın hakları Merkezi, ‘Kadınların maruz kaldıkları taciz ve cinsel saldırıları ifşa etmeleri bir haktır’ dedi.
Kadın Yazarlar Derneği, edebiyat dünyasında yaşanan taciz olaylarına ilişkin açıklama yaparak, ‘Bundan sonra yapılması gereken her alanda büyük bir değişim için mücadelenin yükseltilmesidir’ dedi.
Kadına yönelik şiddet geçmişi olan her erkek ünlü ya da ünsüz korkuyor artık. Korksunlar zaten, kadınların susmak zorunda kaldıkları koşullardan yararlanarak rahat gezdikleri zamanlar geçmişte kaldı.
Geliştirmiş olduğu soyut yaklaşıma rağmen, özgürlük arayışındaki insanları çalışmalarına konu eden Tiraje Dikmen, 1990’dan itibaren çalışmalarında göç temasını da ele aldı.
Sesiyle, sanatıyla yaşamını idame ettiren bir kadın, müzik alanında kadınların emeklerinin erkekler tarafından sömürülmesine tepki gösteriyor.
Kocaeli’de Songür Bale Kursu ve Kocaeli Ekmek ve Gül Kadın Dayanışma Derneği kadınları ve çocukları bale gösterisinde buluşturdu.
Heykel sanatına yönelen Türkiye eski güzellik kraliçesi Arzum Onan, ‘Cumartesi Anneleri’ için heykel yaptı.
Sanat neden bize uzak olsun ki? Neden giriş ücretleri cep yakan müzelere, ulaşması zor olan sergilere sıkışsın?
- EN SON
- ÇOK OKUNAN
- ÖNERİLEN
Editörden
Bültenimize abone olun!
E-posta listesine kayıt oldunuz.